ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ, ΣΑΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ
Λάβαμε από την Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών μια Εξώδικη Οχληση-Δήλωση-Διαμαρτυρία, δηλαδή μια υβριστική και απειλητική επιστολή, που αφορά τη συντάκτρια της «Ε» Βένα Γεωργακοπούλου και τον τρόπο με τον οποίο καλύπτει ή σχολιάζει τα συμβαίνοντα στον κινηματογραφικό χώρο. Αρνούμαστε να τη δημοσιεύσουμε.
Μπορούμε, όμως, αφού η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών το επιθυμεί, να δημοσιεύσουμε μια, όπως την αποκαλούν, «Απάντηση των «Συνδικαλιστών»».
«Δεν νοείται δημοσιογράφος μιας ιστορικής και δημοκρατικής εφημερίδας που σέβεται την αποστολή του, να αντιπαρατίθεται στους συνδικαλιστές επαγγελματίες του Κινηματογράφου, που μάχονται ώστε ο Κινηματογράφος να συνεχίζει, σε πείσμα των καιρών, να μας κάνει να ονειρευόμαστε. Ομως, όπως τελικά αποδεικνύεται, οι επαγγελματίες είναι ο μεγάλος άγνωστος για εσάς που θα έπρεπε να έχετε σαν αποστολή να προβάλλετε και να προωθείτε το όραμά τους.
Ηρθε, λοιπόν, η ώρα να ακουστεί η φωνή μας, να μοιραστείτε μαζί μας τις αγωνίες και τα προβλήματά μας. Κυρία Γεωργακοπούλου, εμείς οι συνδικαλιστές, όπως μας αποκαλείτε, οραματιστές του αύριο της ελληνικής Κινηματογραφίας, οδηγήσαμε πριν από χρόνια και ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ:
1) Την επεξεργασία του τελικού σχεδίου για την ίδρυση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
2) Τη διαμόρφωση, πριν από 21 χρόνια, του Νόμου Πλαισίου που η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη υιοθέτησε· έναν από τους πιο δημοκρατικούς κινηματογραφικούς νόμους.
3) Τη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου Νόμου καταβολής του 1,5% επί των ετησίων ακαθαρίστων εσόδων των τηλεοπτικών σταθμών για την παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών.
4) Τη διαμόρφωση του Νόμου για τα πνευματικά δικαιώματα, ένα νόμο αξιοπρέπειας για τους επαγγελματίες, όταν η ανεργία του κλάδου έχει φτάσει στο 90%.
5) Την υλοποίηση του Γ' Κινηματογραφικού Συνεδρίου, συνέδριο με πολυφωνία, συλλογικότητα και σύνθεση των ποικίλων απόψεων.
6) Την καταγραφή των πορισμάτων του Γ' Κινηματογραφικού Συνεδρίου, αποδεκτά από το σύνολο σχεδόν των Ελλήνων κινηματογραφιστών, που οδήγησε στην ομόφωνη σύνθεση της τελικής πρότασης Σχεδίου Νόμου που συνέταξε η Διασωματειακή των Συνδικαλιστών με αναπτυξιακή κατεύθυνση και εθνική στρατηγική για την ενίσχυση της κινηματογραφικής τέχνης.
Εμείς οι ίδιοι οι συνδικαλιστές ΑΝΤΙΣΤΑΘΗΚΑΜΕ:
1) Στην τροποποίηση του Νόμου της Μελίνας, πάνω στον τρόπο διεξαγωγής των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας με τους 50 εκλέκτορες που παραμένει μέχρι σήμερα και δυστυχώς, δικαίωσε την αντίδραση της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών.
2) Στην κατάργηση του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, παράλληλα με το Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που η επαναφορά του είναι ώριμη παρά ποτέ και δικαιώνει την ΕΕΣ και τους άλλους φορείς.
3) Στο εν κρυπτώ Κινηματογραφικό Σχέδιο Νόμου του τότε υφυπουργού Πολιτισμού κ. Πέτρου Τατούλη. Αυτή η ανατροπή έγινε με την καίρια παρέμβαση των συνδικαλιστών, όπως τους αναφέρετε κυρία Γεωργακοπούλου, επίτιμων μελών της ΕΕΣ, Ζυλ Ντασσέν, Κώστα Γαβρά, Θόδωρου Αγγελόπουλου, Νίκου Κούνδουρου, Γιάννη Δαλιανίδη, Κώστα Φέρρη, Γιώργου Κατακουζηνού, Νίκου Νικολαΐδη, Θόδωρου Αδαμόπουλου.
4) Στην κλειστή επιτροπή του τότε υπουργού Πολιτισμού κ. Μιχάλη Λιάπη, που προχώρησε σε ατελείς εισηγήσεις, απελπιστικά συντηρητικές για την ανάπτυξη όλων των τομέων της ελληνικής Κινηματογραφίας και με πλήρη αδιαφάνεια στη λειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Κάθε εργαζόμενος ανήκει στο σωματείο του και χρέος κάθε συνδικαλιστή οφείλει να είναι η υπεράσπιση των συμφερόντων των συναδέλφων του. Από ό,τι γνωρίζουμε και εσείς κυρία Γεωργακοπούλου, ανήκετε στην ΕΣΗΕΑ, το συνδικαλιστικό φορέα των δημοσιογράφων. Οπως, λοιπόν, αγωνιά και αγωνίζεται ο πρόεδρός σας για την προάσπιση των συμφερόντων του κλάδου σας, το ίδιο οφείλουμε να πράττουμε και εμείς και αυτό, με συνέπεια, πράττουμε.
* Να ξεκαθαρίσουμε οριστικά
Πρέπει, οριστικά, να ξεκαθαρίσουμε ότι, καταρχήν, το σχέδιο της επιτροπής Γαβρά δεν έγινε από τον Κώστα Γαβρά. Ο ίδιος έδωσε απλά το κύρος του ονόματός του, χωρίς να ασχοληθεί περισσότερο και δίχως να παρευρεθεί σε καμιά συνεδρίαση. Οι εισηγήσεις αυτές ανήκουν, αποκλειστικά, στον Απόστολο Δοξιάδη και η όλη διαδικασία ανάγκασε, μάλιστα, δύο άτομα της επιτροπής να διαφωνήσουν και να καταγγείλουν τον τρόπο διεξαγωγής τόσο στον τότε υπουργό, όσο και στη Διασωματειακή. Ο Απόστολος Δοξιάδης οδήγησε την Κινηματογραφία, πριν από 17 χρόνια, σε δυσάρεστες, διχαστικές καταστάσεις που όλοι θέλουμε να ξεχάσουμε και που η τότε υπουργός Πολιτισμού κ. Αννα Ψαρούδα-Μπενάκη, τον ώθησε να παραιτηθεί.
Μάλιστα, μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η άρνησή του να αποδεχθεί την πρόσκλησή μας στο Συνέδριο με επιστολή του στις 19 Απριλίου 2007, που μεταξύ άλλων δήλωσε: "Αγαπητοί φίλοι, έλαβα την τιμητική σας πρόσκληση να μιλήσω στο συνέδριο, και σας ευχαριστώ θερμά. Ομως, καθώς έχω μείνει για πολλά χρόνια μακριά από τα κινηματογραφικά πράγματα, δεν θεωρώ ότι θα είχα να προσθέσω κάτι έγκυρο...".
Κυρία Γεωργακοπούλου, όσο και να προσπαθείτε να δημιουργήσετε καλλιτεχνικά στρατόπεδα, δε θα το πετύχετε. Οι 34 που διαφωνούν να στείλουν τις ταινίες τους στη Θεσσαλονίκη, οι 500 που υπογράφουν για την πρόταση σχεδίου Νόμου της Διασωματειακής, κατατεθειμένη στο ΥΠ.ΠΟ., ήδη από τον Οκτώβριο του 2008 και όλη η κινηματογραφική κοινότητα, σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, παραγωγοί, μουσικοσυνθέτες, τεχνικοί, αιθουσάρχες, είμαστε ενωμένοι σαν γροθιά, μπροστά στις προκλήσεις των καιρών και στα προβλήματα που μας πνίγουν. Κανείς δεν έχει μέχρι σήμερα, στηρίξει δημόσια τις προτάσεις της επιτροπής Γαβρά, που στην ουσία είναι το σχέδιο Δοξιάδη. Είναι απορίας άξιον πώς με τόση εμμονή επιμένετε σε ένα Σχέδιο το οποίο έχει εν πολλοίς απαξιωθεί, προσπαθώντας ταυτοχρόνως να πιέσετε προς αυτή την κατεύθυνση και τον υπουργό.
* Πιο κοντά παρά ποτέ η ψήφιση του νέου Νόμου
Θεωρούμε ότι βρισκόμαστε πιο κοντά παρά ποτέ στην ψήφιση ενός νέου Νόμου περί Κινηματογραφικής Πολιτικής, μετά και την τελευταία ανακοίνωση της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού. Ζητάμε από τον υπουγό Πολιτισμού κ. Αντώνη Σαμαρά να δείξει τη γενναιότητα και την ευγνωμοσύνη που δικαιούμαστε οι Ελληνες κινηματογραφιστές και να υλοποιήσει στο ακέραιο την Πρόταση Νόμου της Διασωματειακής και του κινηματογραφικού χώρου.
Με τιμή,
Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών»
Απάντηση Β. ΓΕΩΡΓ.: Λυπάμαι, αλλά, αν ο κινηματογραφικός κόσμος ήταν μια «γροθιά», με επικεφαλής τον πρόεδρο της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, Χάρη Παπαδόπουλο, δεν θα είχαν προχωρήσει μόνοι τους σε μποϊκοτάζ των Κρατικών Βραβείων, μακριά και έξω από την ΕΕΣ, οι 34 σκηνοθέτες, που ζητούν επίσης νέο κινηματογραφικό νόμο. Επίσης, αν η ΕΕΣ πόναγε το ζωντανό ελληνικό σινεμά, θα έστηνε αυτί σε όσα λένε οι 34 και θα έτρεχε στο πλευρό τους, έστω και καθυστερημένα, έστω κι αν η κίνησή τους δεν έγινε με «σωστές» και ελεγχόμενες συνδικαλιστικές διαδικασίες.
Η τόση οργή της, ακόμα και εναντίον της επιτροπής Γαβρά, που επίσης δεν μπόρεσε να ελέγξει, δείχνει, θέλω να ελπίζω, ότι στο υπουργείο Πολιτισμού θα κάνουν καλά τη δουλειά τους και θα προχωρήσουν σε έναν νέο κινηματογραφικό νόμο, που δεν θα είναι «στο ακέραιο η πρόταση της Διασωματειακής», αλλά αυτός που έχει ανάγκη το ελληνικό σινεμά. *
Ως ΜΠΑΡΜΠΑΝΙΚΟΣ, δεν προσθέτω ούτε αφαιρώ τίποτα από το δημοσίευμα. Οι μη καταλαβαίνοντες, ας ψάξουν περισσότερο τα λήματα "ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΒΡΑΣ", "Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - ΕΕΣ" και "Επιτροπή Κώστα Γαβρά". Μέχρι τις 20-7-2009 παίχθηκε άγριο πολιτικό παιχνίδι για τη κονόμα. Δεν περιμένω από τους απατεώνες να βγουν και να πουν την αλήθεια. Την αλήθεια τη βλέπουμε, όταν μαζεύουμε από παντού όλα τα στοιχεία ή όσα μπορούμε να βρούμε. Εγώ δεν ασχολούμε άλλο με την ίδια κολοκύθα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου