Πάνω από 6.500 κοντέινερ διοχετεύτηκαν σε περισσότερο από δύο εβδομάδες από το ιδιωτικό λιμάνι του Αστακού , καθώς ο εμπορικός κόσμος αναζητεί λύσεις εναλλακτικές του Πειραιά.
Το εν λόγω λιμάνι κατέγραψε άνοδο κερδών κατά 3.507% το 2008, και φυσικά τις τελευταίες ημέρες λόγω των συνεχών απεργιακών κινητοποιήσεων στο λιμάνι του Πειραιά. Τα κέρδη μετά από φόρους εκτινάχθηκαν σε 1,21 εκατ. ευρώ έναντι 39.754 ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Αντίστοιχα, το σύνολο των εισροών από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν στα 6 εκατ. ευρώ από 238.890 ευρώ το 2007. Το 2007 ο Αστακός μόλις ξεκινούσε τη λειτουργία του.
Η ΝΑΒΙΠΕ του Αστακού αποτέλεσε εξαρχής ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο έργο, όταν παραχωρούνταν η εκμετάλλευσή της το 1999, έχοντας και λιμενικό χαρακτήρα, πλην του βιομηχανικού. Το 2007 το τότε υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ενέταξε τον Αστακό στο Εθνικό Σύστημα Λιμένων, που αποτέλεσε και τον τελευταίο σταθμό, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ως εμπορικό λιμάνι. Σήμερα, την εκμετάλλευση του Αστακού έχουν οι τράπεζες Alpha Bank και η Τράπεζα Πειραιώς, ενώ με 10% συμμετέχει και ο επιχειρηματίας Βασίλης Κούτσης. Ο τελευταίος είναι διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΑΡΠΟΡΤ, εταιρείας διαχείρισης του λιμανιού. Υπενθυμίζεται ότι η εμπλοκή των τραπεζών στο λιμάνι προέκυψε μετά τη συμφωνία που έγινε με την κατασκευαστική εταιρεία ΑΕΓΕΚ, στο πλαίσιο της μείωσης του δανεισμού της.
Συγκεκριμένα, η ΑΕΓΕΚ παραχώρησε το ποσοστό της στην ΑΚΑΡΠΟΡΤ (90%), με αντάλλαγμα τη διαγραφή χρεών άνω των 100 εκατ. ευρώ.
Το εν λόγω λιμάνι κατέγραψε άνοδο κερδών κατά 3.507% το 2008, και φυσικά τις τελευταίες ημέρες λόγω των συνεχών απεργιακών κινητοποιήσεων στο λιμάνι του Πειραιά. Τα κέρδη μετά από φόρους εκτινάχθηκαν σε 1,21 εκατ. ευρώ έναντι 39.754 ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Αντίστοιχα, το σύνολο των εισροών από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν στα 6 εκατ. ευρώ από 238.890 ευρώ το 2007. Το 2007 ο Αστακός μόλις ξεκινούσε τη λειτουργία του.
Η ΝΑΒΙΠΕ του Αστακού αποτέλεσε εξαρχής ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο έργο, όταν παραχωρούνταν η εκμετάλλευσή της το 1999, έχοντας και λιμενικό χαρακτήρα, πλην του βιομηχανικού. Το 2007 το τότε υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ενέταξε τον Αστακό στο Εθνικό Σύστημα Λιμένων, που αποτέλεσε και τον τελευταίο σταθμό, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ως εμπορικό λιμάνι. Σήμερα, την εκμετάλλευση του Αστακού έχουν οι τράπεζες Alpha Bank και η Τράπεζα Πειραιώς, ενώ με 10% συμμετέχει και ο επιχειρηματίας Βασίλης Κούτσης. Ο τελευταίος είναι διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΑΡΠΟΡΤ, εταιρείας διαχείρισης του λιμανιού. Υπενθυμίζεται ότι η εμπλοκή των τραπεζών στο λιμάνι προέκυψε μετά τη συμφωνία που έγινε με την κατασκευαστική εταιρεία ΑΕΓΕΚ, στο πλαίσιο της μείωσης του δανεισμού της.
Συγκεκριμένα, η ΑΕΓΕΚ παραχώρησε το ποσοστό της στην ΑΚΑΡΠΟΡΤ (90%), με αντάλλαγμα τη διαγραφή χρεών άνω των 100 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου