Τρίτη, 21 Ιουλίου 2009


Εδώ τα τραγανά καλά πτυχίααα! Με τη βούλααα! Εκτύπωση E-mail
05.07.09
«Νομιμοποιούνται λοιπόν σαράντα κολλέγια και χιλιάδες Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών να πουλάν πτυχία, σύμφωνα με την τελευταία υπουργική απόφαση.
Κάθε επιχειρηματίας (εφόσον διαθέτει πτυχίο) μπορεί να πουλάει επίφαση Παιδείας στους γονείς που θέλουν να εφοδιάσουν το παιδί τους με ένα χαρτί. Υπό την εποπτεία (υποτίθεται) του υπουργείου Θρησκευμάτων και Παιδείας. Διδακτήρια με ωραίο χαρτί περιτυλίγματος (σύμβαση με το Πανεπιστήμιο του Σάουθ Νορχάμπτον, πολυτελή γραφεία, κάποιοι διάσημοι πανεπιστημιακοί κράχτες στο επιτελείο - και υποαμειβόμενοι επιστήμονες για τη λάντζα της καθημερινότητας).
Κάποιοι το θεωρούν νομοτέλεια: «ουδείς ποτέ ανέστειλε την πρόοδο και την εξέλιξη» («Το Βήμα», 1 Ιουλίου). Νομοτέλεια βεβαίως, αλλά μέσα στη νοοτροπία της ιδιωτικοποίησης των πάντων, της αναγωγής των πάντων σε εμπόρευμα: Παιδεία, Υγεία και αύριο Εξουσία. Οποιος πληρώνει, αγοράζει: γνώσεις, υπηρεσίες, υπηρέτες, κόμματα και βάλε. Και αγοράζει επί πιστώσει, με τα λεφτά των άλλων, που τα διαχειρίζεται επιτηδείως. Και απαιτεί και επιδοτήσεις, ιδίως σε εποχές κρίσης: Αυτά που σπατάλησαν και καρπώθηκαν οι λίγοι, οι πολλοί καλούνται να τα πληρώσουν κι από πάνω.
Αν μια χώρα δεν θεωρεί την Παιδεία κοινωνική επένδυση, επένδυση στη νεολαία της, επένδυση στο μέλλον, αν την εγκαταλείπει στα χέρια των ιδιωτών (όσο καλοπροαίρετοι να ‘ναι κάποιοι απ’ αυτούς), σημαίνει ότι παραιτείται. Κι όταν αυτό γίνεται υπούλως κατακαλόκαιρο και σε τέλος θητείας (και σε αντίφαση με όσα είχε διακηρύξει ο υπουργός πριν από τρεις μήνες), αυτό δηλώνει απερίφραστα ότι η κυβέρνηση φοβάται αντιδράσεις και εξυπηρετεί συμφέροντα. Και ότι η Παιδεία και το μέλλον της χώρας λίγο την απασχολεί: την απασχολεί το τι θα αρπάξει όσο είναι ακόμα στα πράματα.
Όμως η Παιδεία, η δημόσια δωρεάν Παιδεία, είναι υπόθεση του καθένα, και συνάμα υπόθεση όλων. Κι ο καθένας οφείλει να αντιδράσει. Όσο καθυστερεί να συγκροτηθεί ένα μέτωπο παιδείας, που θα την υπερασπίζεται και θα επιχειρεί απαντήσεις στην απόγνωση της νεολαίας μας, τόσο η κατάσταση θα δυσκολεύει. Οι καιροί ου μενετοί».

Βένιος Αγγελόπουλος
(εκπρόσωπος της Συσπείρωσης
Πανεπιστημιακών στην ΠΟΣΔΕΠ)
Από την Ελευθεροτυπία (2/6/2009)


ΜΕ ΝΕΑ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Κολέγια με σημαία ευκαιρίας

Πίσω παίρνει το υπουργείο Παιδείας τους δήθεν αυστηρούς όρους αδειοδότησης των κολεγίων και των Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών που προέβλεπε προηγούμενη υπουργική απόφαση της θητείας Στυλιανίδη. Με νέα υπουργική απόφαση οι όροι αδειοδότησης «διορθώνονται» επί το ευμενέστερο για τους κολεγιάρχες, τους οποίους το Γραφείο Κολεγίων του ΥΠΕΠΘ καλεί ως τις 21 Αυγούστου να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους. Μέχρι το τέλος Αυγούστου πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι των κτιριακών εγκαταστάσεων των 40 περίπου κολεγίων που ζητούν να αδειοδοτηθούν αλλά και των 5000 περίπου Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών.
Κατά την ανάληψη των καθηκόντων του ο Άρης Σπηλιωτόπουλος παραλαμβάνοντας το νέο του χαρτοφυλάκιο δήλωνε ότι το θέμα δεν αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Η κυβερνητική κατεύθυνση, άλλωστε, τότε ήταν να πέσουν οι τόνοι στο μέτωπο της παιδείας. Η εφαρμογή του νόμου που αναγνώριζε τα κολέγια, ύστερα από την καταδίκη της ΕΕ για τη μη εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας, πάγωσε παρά το καμπανάκι του προστίμου. Έως ότου πριν λίγες μέρες το θέμα ενεργοποιήθηκε, και με νέα υπουργική απόφαση ανακοινώθηκαν οι νέοι όροι λειτουργίας και οι πιεστικές προθεσμίες που τα κολέγια θα τρέξουν να προλάβουν εν μέσω θέρους, χωρίς να μπορεί να αντιδράσει κανείς.
Χονδρικώς, οι δύο μεγάλες υπαναχωρήσεις του υπουργείου αφορούν την ελαστικοποίηση των κτιριακών όρων λειτουργίας και την μη δυνατότητά του να παρεμβαίνει σε θέματα σπουδών και διδακτικού προσωπικού.
Το υπουργείο δεν μπορεί να ελέγχει το περιεχόμενο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ούτε έχει λόγο στα προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού. Τα κολέγια απλώς «υποβάλλουν το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών όπως αυτό έχει εγκριθεί από το εκπαιδευτικό ίδρυμα της αλλοδαπής και το οποίο εφαρμόζεται ως έχει». Έτσι προβλέπεται σαν ελάχιστη προϋπόθεση ότι οι διδάσκοντες πρέπει να έχουν τα προσόντα των καθηγητών του αντίστοιχου πανεπιστημίου με το οποίο συνεργάζονται. Σ’ αυτό το πλαίσιο μόνο το 10% των καθηγητών των ιδιωτικών κολεγίων θα πρέπει να κατέχει υποχρεωτικά διδακτορικό τίτλο ενώ το 30% θα πρέπει να κατέχει τίτλο μάστερ ή πτυχίο ελληνικού ΑΕΙ.
Οι κτιριολογικές προϋποθέσεις επίσης αλλάζουν επί το ελαστικότερο. Η διάταξη που προβλέπει ότι τα 300 τ.μ. κρίνονται επαρκής συνολική επιφάνεια για τη λειτουργία ενός κολεγίου, παραμένει. Περαιτέρω αφαιρέθηκαν διατάξεις που όριζαν λεπτομερώς προϋποθέσεις σχετικά με τις βιβλιοθήκες και τα αναγνωστήρια (τόσο όσον αφορά την έκταση όσο και το περιεχόμενο), τους χώρους υγιεινής, την υποχρέωση διαμόρφωσης αίθουσας πολυμέσων, την πυρασφάλεια, την ύπαρξη χώρων άθλησης και βοηθητικών χώρων.
Εν ολίγοις διαμορφώνεται ένα χαλαρό πλαίσιο αδειοδότησης που αρμόζει σε επιχειρήσεις εστίασης και όχι σε χώρους εκπαίδευσης, που φιλοδοξούν να παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες αξιώσεων.
Μ.
Αναρτήθηκε στην Εποχή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου