Σάββατο, 13 Φεβρουαρίου 2010

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΒΙΛΑΣ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΠΟΜΟΛΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΧΕΣΤΡΕΣ, ΣΤΑ ΧΡΕΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΙΚΑ.

Ο κ. Express Service και τα χρέη του στο ΙΚΑ«Δεν υπάρχει σάλιο στα ταμεία» φώναξε με απόγνωση πριν από λίγες μέρες ο αρμόδιος υπουργός, Α. Λοβέρδος, και η φράση του έγινε το σλόγκαν των ημερών. Πώς να υπάρχει «σάλιο» όταν οι κυβερνήσεις, χρόνια τώρα, δεν διαθέτουν την πολιτική βούληση για να εισπράξουν από τους μεγαλοεπιχειρηματίες τις οφειλόμενες εισφορές;
Είναι κοινό μυστικό ότι όσο καλύτερες προσβάσεις έχει ένας επιχειρηματίας, τόσο καλύτερες ρυθμίσεις μπορεί να κάνει, για να μην πληρώνει, αξιοποιώντας τα παράθυρα των νόμων που υπάρχουν ακριβώς για αυτές τις περιπτώσεις.

Η «Κ.Ε.» παρουσιάζει σήμερα μία χαρακτηριστική περίπτωση επιχειρηματία, το όνομα του οποίου φιγουράρει για χρόνια στις λίστες με τους μεγαλύτερους οφειλέτες του ΙΚΑ, ανάμεσα σε εκείνα που έχουν φέρει το ασφαλιστικό ταμείο στο γνωστό αδιέξοδο.

Ο ιδιοκτήτης της Express Service, Γιάννης Ραπτόπουλος, που διαθέτει ισχυρές πολιτικές φιλίες, διάγει βίο πολυτελή και χρηματοδοτεί εκδηλώσεις της νομαρχίας (η οποία είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των επιχειρήσεών του) αν και οφείλει στο ΙΚΑ περισσότερα από 40 εκατομμύρια ευρώ.

Το 1997, μάλιστα, έγινε για ένα σύντομο διάστημα και εκδότης, προσφέροντας 1,2 δισ. δραχμές για να αποκτήσει τις εφημερίδες «Μακεδονία» και «Θεσσαλονίκη» από το χρεοκοπημένο συγκρότημα Βελλίδη.

Το 2000, εξαιτίας της άρνησής του να πληρώσει φόρους, τιμωρήθηκε με βαριά πρόστιμα από το υπουργείο Οικονομικών. Ο πρώην υπ. Ανάπτυξης, Ν. Χριστοδουλάκης, είχε δηλώσει στην «Κ.Ε.»: «Είχαμε διαπιστώσει πολλές παρανομίες με την ασφαλιστική της Express Service. Είχαμε επιβάλει και πρόστιμα. Θυμάμαι ότι είχαμε για καιρό φασαρίες, διότι δεν επιδείκνυαν καμία διάθεση συμμόρφωσης με το νόμο».

Στις 18-10-2001 η τότε υφυπουργός Ανάπτυξης, Μιλένα Αποστολάκη, ύστερα από ελέγχους στην ασφαλιστική επιχείρηση, αποφάσισε την οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας.

Ο Γ. Ραπτόπουλος προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να ακυρωθούν οι αποφάσεις της. Η Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, όμως, απέρριψε ως αβάσιμο το αίτημά του. Κι ενώ η εταιρεία όδευε προς αναστολή λειτουργίας, γίνεται ανασχηματισμός και οι Ν. Χριστοδουλάκης και Μ. Αποστολάκη αλλάζουν. Ο πρώτος πηγαίνει στο υπουργείο Οικονομίας και η δεύτερη στο Εκτελεστικό Γραφείο του ΠΑΣΟΚ. Στο υπουργείο Ανάπτυξης πηγαίνει ο Α. Τσοχατζόπουλος (τον οποίο στη Θεσσαλονίκη θεωρούν φίλο του Γ. Ραπτόπουλου) με υφυπουργό τον Χρ. Θεοδώρου (που απομακρύνθηκε από την κυβέρνηση το 2003, μετά από καταγγελίες για χρηματισμό του γαμπρού του, ο οποίος ήταν στενός συνεργάτης του).

Το υπουργείο αποφάσισε τότε την αναστολή της απόφασης της προηγούμενης ηγεσίας. Τη νέα απόφαση υπέγραψε ο Χρ. Θεοδώρου. Η Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων μίλησε, τότε, για έλλειψη σεβασμού στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Την περίοδο διακυβέρνησης Ν.Δ. οι οφειλές της Express Service αυξήθηκαν, παρ' ότι νέα έσοδα προστέθηκαν από τη συνεργασία που πέτυχε με την Αγροτική Ασφαλιστική.

Την περασμένη χρονιά ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Ευρ. Στυλιανίδης, κατηγορήθηκε από την αξιωματική αντιπολίτευση ότι με αιφνίδια τροπολογία που πέρασε προεκλογικά, επιχείρησε να δημιουργήσει «μονοπώλιο υπέρ της Express Service».

Σήμερα ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Π. Ψωμιάδης, που έχει την ευθύνη επίβλεψης της εταιρείας, δηλώνει ότι δεν γνωρίζει τίποτα για τις οφειλές. Ο αρμόδιος αντινομάρχης δηλώνει στην «Κ.Ε.» ότι δεν έχει καμία ενημέρωση από το ΙΚΑ, παρ' ότι «μας στέλνουν καθημερινά ενημέρωση για τις εταιρείες που έχουν χρέη».

Ο Π. Ψωμιάδης παραδέχεται ότι μετακινείται με ελικόπτερα της Express Service, η οποία είναι χορηγός και σε εκδηλώσεις του, ωστόσο «άλλοι είναι οι πολιτικοί φίλοι του Γ. Ραπτόπουλου. Εγώ ένα "γεια" έχω μαζί του» δηλώνει. Προφανώς κάποιοι έχουν κάτι παραπάνω.

EXPRESS SERVICE

Οι οφειλές της Express Service δεν είναι κρυφές ούτε τα ελλειμματικά της αποτελέσματα (αρνητικά ίδια κεφάλαια και ζημιές).

Αναφέρονται στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, του 2007. Στο ίδιο εταιρικό έγγραφο αναγράφεται ότι η εταιρεία έχει να ελεγχθεί φορολογικά από το 2001.

Η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών έστειλε επιστολή στο υπουργείο Ανάπτυξης, ζητώντας να παρέμβει ο υπουργός, γιατί η βορειοελλαδίτικη επιχείρηση (των 1.300 εργαζομένων) λειτουργούσε επί χρόνια με τεράστια ελλείμματα και έθετε σε κίνδυνο τον υγιή ανταγωνισμό. Το υπουργείο μετέθεσε την ευθύνη στη νομαρχία Θεσσαλονίκης.

Η νομαρχία Θεσσαλονίκης «έκλεισε» την υπόθεση, αλλά η εκκρεμότητα παραμένει. Εστειλε επιστολή στο υπουργείο Ανάπτυξης, αναφέροντας ότι η Express Service συγκάλεσε γενική συνέλευση (25-7-2009), με θέμα την αύξηση κεφαλαίου 37,8 εκατ. ευρώ και πλέον δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της λύσης της.

Ολοι όμως γνωρίζουν ότι το συμπέρασμα «δεν συντρέχουν λόγοι», είναι πρόωρο, καθώς η σύγκληση γενικής συνέλευσης δεν συνεπάγεται την καταβολή του ποσού (οι Α.Ε. έχουν δικαίωμα να αυξήσουν τα κεφάλαιά τους μέχρι και πέντε μήνες μετά τη γενική συνέλευση και επίσης έχουν επιπλέον δύο μήνες για την πιστοποίηση της καταβολής του ποσού. Αρα επτά μήνες!)

Η νέα εξέλιξη είναι ότι η Express Service πραγματοποίησε νέα γενική συνέλευση προσφάτως (πριν δέκα ημέρες) όταν τέλειωσε το 5μηνο και επανέλαβε την απόφασή της από 25ης Ιουλίου 2009. Με άλλα λόγια, η εταιρεία παίρνει νέα παράταση επτά μηνών.

Ο Γ. Ραπτόπουλος, με τον οποίο επικοινώνησε η «Κ.Ε.», δηλώνει πρόθυμος να πληρώσει τις οφειλές του, με την προϋπόθεση να πληρώσουν και οι εταιρείες που του χρωστάνε.

Αναφέρεται στη διαμάχη που υπάρχει ανάμεσα σε εκείνον και διάφορες ασφαλιστικές εταιρείες που παρείχαν υπηρεσίες οδικής βοήθειας και στις δικαστικές αποφάσεις που «έχει κερδίσει, αλλά δεν εφαρμόζονται». «Εχουμε αποφάσεις δικαστηρίων που απαγορεύουν σε ορισμένες εταιρείες να παρέχουν υπηρεσίες οδικής βοήθειας και τις υποχρεώνουν να καταβάλλουν αποζημιώσεις», λέει ο Γ. Ραπτόπουλος. «Αυτές οι αποφάσεις όμως δεν εφαρμόζονται, και συσσωρεύονται τα χρέη».

Υποστηρίζει ότι «σε δικόγραφο μια ασφαλιστική εταιρεία παραδέχεται παραβάσεις εκατομμυρίων ευρώ κατά της Express Service, αλλά η υπόθεση "κολλάει" στα δικαστήρια, γιατί ζητούν από εμάς να αποδείξουμε την απαίτησή μας. Μόνο αυτή η απαίτηση να ικανοποιηθεί, τότε ξεχρεώνουμε», καταλήγει. Τέλος, θεωρεί ότι άλλες εταιρείες δημιούργησαν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς έφθασαν στο σημείο να παρέχουν υπηρεσίες οδικής βοήθειας με κόστος δύο ευρώ ετησίως.

Αναρτήθηκε στη Κυριακάτικη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ της 7-2-2010

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΛΑΚΟΣ: Γιατί ρε μάααααγκα Ραπτόπουλε παιδεύεις το δικαστήριο και δεν αποδεικνύεις την ύπαρξη του χρέους, της πελάτισσας ασφαλιστικής εταιρείας?????....... Το Δικαστήριο κι οι νόμοι σου φταίνε?????.... ή Να πιστέψω ότι γίνονται συναλλαγές μεταξύ σας, χωρίς την έκδοση παραστατικών?????...... Ασφαλιστές είσαστε ή περιπτεράδες στον Δενδροπόταμο?????... Και χάσατε τα πρωτότυπα παραστατικά της οφειλής και οι δύο?????... Μήπως και οφειλές άλλων πελατών του βολοδέρνουν, λόγω "αδυναμίας" αποδείξεως της "οφειλής"?????... και Μη μου πεις μονάχα, πως ενδεχομένως η πελάτισσα ασφαλιστική εταιρεία σε ξοφλούσε κάτω απ' το τραπέζι ή πηγαίνατε για διευθέτηση στα Νησιά του Σολομώντα.!!!!!!! Αν δουλέψω όπως δουλεύετε συναμετάξυ σας τοιουτοτρόπως, τότε σίγουρα κι εγώ θα μπορέσω να βάλω χρυσά πόμολα και στο κοτέτσι μου.

Μάκη Τριανταφυλλόπουλε, η κουμπαριά έγινε για να σου φύγει η περιέργεια για τα χρυσά πόμολα της χέστρας του Ραπτόπουλου, ή για να μη τον κυνηγήσεις με τις εκπομπές σου.????

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου