Θα ήμουν αχάριστος αν δεν έκανα καμιά αναφορά, σε έναν άνθρωπο που ούτε καν γνωρίζω, που ούτε καν του ζήτησα ποτέ να κάνει κάτι, επειδή με ενδιαφέρει Σωστά, πρωτευόντως η ερώτηση αφορά τη ταλαιπωρία του κόσμο λόγω των πολλών προβλημάτων του ΕΚΑΒ, αλλά έμμεσα ζητά να πληροφορηθεί από τον υπουργό και για μένα:
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Σερρών
ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Σερρών
Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2009
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Προς τους Υπουργούς
1.- Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Αβραμόπουλο
2.- Εσωτερικών κ. Παυλόπουλο
3.- Οικονομίας & Οικονομικών κ. Παπαθανασίου
4.- Μακεδονίας – Θράκης κ. Καλαφάτη
Θέμα: Σε τραγική κατάσταση οι διακομιδές ασθενών στην Μακεδονία και την Θράκη!
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Προς τους Υπουργούς
1.- Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Αβραμόπουλο
2.- Εσωτερικών κ. Παυλόπουλο
3.- Οικονομίας & Οικονομικών κ. Παπαθανασίου
4.- Μακεδονίας – Θράκης κ. Καλαφάτη
Θέμα: Σε τραγική κατάσταση οι διακομιδές ασθενών στην Μακεδονία και την Θράκη!
– Σοβαρότατες ελλείψεις προσωπικού διακομιδής και ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ και στα Νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας!
– Από τον Μάιο του 2006 η αποχή των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Βόρειας Ελλάδας από τις δευτερογενείς διακομιδές!
– Ακάλυπτες τεράστιες γεωγραφικές περιοχές και βασικοί οδικοί άξονες!
– Στο ψυγείο το πόρισμα σχετικής ΕΔΕ! – Σκανδαλώδεις διαδικασίες στην διαδικασία προμήθειας ασθενοφόρων!
Η αδιαφορία της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για την ουσία της υγειονομικής κάλυψης των πολιτών της Μακεδονίας και της Θράκης δεν μπορεί πλέον να καλυφθεί από τις επικοινωνιακές κινήσεις του Υπουργού Υγείας:
Το ΕΚΑΒ Βόρειας Ελλάδας αδυνατεί να προσφέρει επαρκώς το πρωτογενές έργο του, που είναι η παροχή άμεσης επί τόπου υγειονομικής βοήθειας και οι πρωτογενείς διακομιδές προς τα νοσοκομεία, λόγω του ότι είναι σοβαρά υποστελεχωμένο και δεν διαθέτει τον κατάλληλο αριθμό οχημάτων. Τα νοσοκομεία της Μακεδονίας και της Θράκης από την άλλη πλευρά δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ασθενοφόρων και ειδικού προσωπικού, ώστε να ανακουφίσουν το έργο του ΕΚΑΒ, αναλαμβάνοντας με επάρκεια και αποτελεσματικά τις δευτερογενείς διακομιδές ασθενών!
Λόγω των προβλημάτων αυτών, οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ στην Βόρεια Ελλάδα βρίσκονται από τον Μάιο του 2006 σε αποχή από τις δευτερογενείς διακομιδές, δηλαδή τις διακομιδές ασθενών που λαμβάνουν εξιτήρια, που μεταβαίνουν για επανεξετάσεις, κοινωνικές μεταφορές, που επιστρέφουν από άλλα ιδρύματα, που επιστρέφουν σπίτι από οδυνηρές νοσηλείες (αιμοκάθαρση, χημειοθεραπείες κλπ), που μετακινούνται σε άλλες κοινωνικές υποδομές χρόνιας νοσηλείας κλπ, με αποτέλεσμα να μετράμε μέχρι σήμερα τρεις νεκρούς! Ξεκάθαρο είναι ότι οι άμεσα πληττόμενοι από την χρόνια αυτή κινητοποίηση είναι πρόσωπα που ανήκουν σε ιδιαίτερα ευπαθείς ομάδες (καρκινοπαθείς, νεφροπαθείς κλπ), τα οποία, προκειμένου να διαφυλάξουν την ζωή τους, υποβάλλονται σε οικονομική αιμορραγία, απευθυνόμενοι στον ιδιωτικό τομέα για την πραγματοποίηση των διακομιδών.
Οι τραγικές συνέπειες της κινητοποίησης των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, η οποία παρατείνεται υπό την αδιαφορία των αρμοδίων να αντιμετωπίσουν της αιτίες της και τις συνέπειές της προκάλεσαν την παρέμβαση του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ).
Το ΕΚΑΒ Βόρειας Ελλάδας αδυνατεί να προσφέρει επαρκώς το πρωτογενές έργο του, που είναι η παροχή άμεσης επί τόπου υγειονομικής βοήθειας και οι πρωτογενείς διακομιδές προς τα νοσοκομεία, λόγω του ότι είναι σοβαρά υποστελεχωμένο και δεν διαθέτει τον κατάλληλο αριθμό οχημάτων. Τα νοσοκομεία της Μακεδονίας και της Θράκης από την άλλη πλευρά δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ασθενοφόρων και ειδικού προσωπικού, ώστε να ανακουφίσουν το έργο του ΕΚΑΒ, αναλαμβάνοντας με επάρκεια και αποτελεσματικά τις δευτερογενείς διακομιδές ασθενών!
Λόγω των προβλημάτων αυτών, οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ στην Βόρεια Ελλάδα βρίσκονται από τον Μάιο του 2006 σε αποχή από τις δευτερογενείς διακομιδές, δηλαδή τις διακομιδές ασθενών που λαμβάνουν εξιτήρια, που μεταβαίνουν για επανεξετάσεις, κοινωνικές μεταφορές, που επιστρέφουν από άλλα ιδρύματα, που επιστρέφουν σπίτι από οδυνηρές νοσηλείες (αιμοκάθαρση, χημειοθεραπείες κλπ), που μετακινούνται σε άλλες κοινωνικές υποδομές χρόνιας νοσηλείας κλπ, με αποτέλεσμα να μετράμε μέχρι σήμερα τρεις νεκρούς! Ξεκάθαρο είναι ότι οι άμεσα πληττόμενοι από την χρόνια αυτή κινητοποίηση είναι πρόσωπα που ανήκουν σε ιδιαίτερα ευπαθείς ομάδες (καρκινοπαθείς, νεφροπαθείς κλπ), τα οποία, προκειμένου να διαφυλάξουν την ζωή τους, υποβάλλονται σε οικονομική αιμορραγία, απευθυνόμενοι στον ιδιωτικό τομέα για την πραγματοποίηση των διακομιδών.
Οι τραγικές συνέπειες της κινητοποίησης των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, η οποία παρατείνεται υπό την αδιαφορία των αρμοδίων να αντιμετωπίσουν της αιτίες της και τις συνέπειές της προκάλεσαν την παρέμβαση του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ).
Η Έκθεση που συνετάγη για την υπόθεση από τον αρμόδιο Ελεγκτή , στην οποία επισημαίνονται και εξειδικεύονται οι ευθύνες και γίνονται προτάσεις, κατέληξε στα συρτάρια των αρμοδίων και ο επιθεωρητής «απηλλάγη των καθηκόντων του». Στην υπόθεση έχει παρέμβει ήδη και η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης.
Η κατάσταση αυτή έχει φέρει τους πολίτες που χρειάζονται διακομιδή σε κατάσταση ομηρίας, καθώς η εκτέλεση ή μη της διακομιδής εξαρτάται από πρόσωπα που δεν σχετίζονται με τους κατ’ εξοχήν αρμόδιους, δηλαδή τους θεράποντες ιατρούς ή το ιατρικό προσωπικό, που μπορεί να αξιολογήσει επιστημονικά την αναγκαιότητα ή μη της διακομιδής.
Ταυτόχρονα από το 2006 μέχρι το τέλος του 2008 «εξελίσσεται» ο αμαρτωλός διαγωνισμός για την προμήθεια ασθενοφόρων, ένας διαγωνισμός ο οποίος παρουσιάζει χαρακτηριστικά διαχρονικού σκανδάλου σε βάρος αφ’ ενός του χρήματος των πολιτών και αφ’ ετέρου της υγείας τους. Σήμερα ο διαγωνισμός βρίσκεται στα χέρια της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας, η οποία επιχειρεί με ...προφορικές επαφές με τους υποψήφιους προμηθευτές να τον ολοκληρώσει. Επισημαίνεται ότι οι τιμές προμήθειας των ασθενοφόρων που κυκλοφορούν υπερβαίνουν τουλάχιστον κατά 2,3 εκατομμύρια Ευρώ την προϋπολογισθείσα δαπάνη!
Εν τέλει το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι από την μία να μην καλύπτονται από πλευράς άμεσης ιατρικής βοήθειας και διακομιδής ή να καλύπτονται πλημμελώς τόσο οι κάτοικοι των Νομών της Μακεδονίας και της Θράκης όσο και οι χρήστες των μεγάλων οδικών αξόνων της ευρείας αυτής περιοχής. Επίσης έχει αυξηθεί δραματικά η δαπάνη των ιδιωτών ιδίως στον τομέα των δευτερογενών διακομιδών, οι οποίοι αναγκάζονται να προσφεύγουν σε ιδιώτες προκειμένου να φτάσουν στις υγειονομικές μονάδες ή να επιστρέψουν στο σπίτι τους.
Οι ταξικές επιλογές της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είναι ξεκάθαρες: Αδιαφορεί για την δημόσια υγεία, μεταφέρει το κόστος της στους πολίτες, ευνοεί μικρά και μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, τα οποία αναλαμβάνουν να εκτελέσουν έργο που έπρεπε να παρέχεται από το Δημόσιο δωρεάν, ενώ παίζει ανεπίτρεπτα με τις δημόσιες προμήθειες.
Η κατάσταση αυτή έχει φέρει τους πολίτες που χρειάζονται διακομιδή σε κατάσταση ομηρίας, καθώς η εκτέλεση ή μη της διακομιδής εξαρτάται από πρόσωπα που δεν σχετίζονται με τους κατ’ εξοχήν αρμόδιους, δηλαδή τους θεράποντες ιατρούς ή το ιατρικό προσωπικό, που μπορεί να αξιολογήσει επιστημονικά την αναγκαιότητα ή μη της διακομιδής.
Ταυτόχρονα από το 2006 μέχρι το τέλος του 2008 «εξελίσσεται» ο αμαρτωλός διαγωνισμός για την προμήθεια ασθενοφόρων, ένας διαγωνισμός ο οποίος παρουσιάζει χαρακτηριστικά διαχρονικού σκανδάλου σε βάρος αφ’ ενός του χρήματος των πολιτών και αφ’ ετέρου της υγείας τους. Σήμερα ο διαγωνισμός βρίσκεται στα χέρια της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας, η οποία επιχειρεί με ...προφορικές επαφές με τους υποψήφιους προμηθευτές να τον ολοκληρώσει. Επισημαίνεται ότι οι τιμές προμήθειας των ασθενοφόρων που κυκλοφορούν υπερβαίνουν τουλάχιστον κατά 2,3 εκατομμύρια Ευρώ την προϋπολογισθείσα δαπάνη!
Εν τέλει το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι από την μία να μην καλύπτονται από πλευράς άμεσης ιατρικής βοήθειας και διακομιδής ή να καλύπτονται πλημμελώς τόσο οι κάτοικοι των Νομών της Μακεδονίας και της Θράκης όσο και οι χρήστες των μεγάλων οδικών αξόνων της ευρείας αυτής περιοχής. Επίσης έχει αυξηθεί δραματικά η δαπάνη των ιδιωτών ιδίως στον τομέα των δευτερογενών διακομιδών, οι οποίοι αναγκάζονται να προσφεύγουν σε ιδιώτες προκειμένου να φτάσουν στις υγειονομικές μονάδες ή να επιστρέψουν στο σπίτι τους.
Οι ταξικές επιλογές της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είναι ξεκάθαρες: Αδιαφορεί για την δημόσια υγεία, μεταφέρει το κόστος της στους πολίτες, ευνοεί μικρά και μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, τα οποία αναλαμβάνουν να εκτελέσουν έργο που έπρεπε να παρέχεται από το Δημόσιο δωρεάν, ενώ παίζει ανεπίτρεπτα με τις δημόσιες προμήθειες.
Την ίδια στιγμή απαξιώνει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους, όταν όχι μόνον δεν αξιοποιούνται τα πορίσματά τους, αλλά «απαλλάσσεται των καθηκόντων του» ο «ενοχλητικός» ελεγκτής!
Κατόπιν των ανωτέρω:
Α. Ερωτώνται οι συναρμόδιοι κ. Υπουργοί:
1. Θεωρούν ικανοποιητική την λειτουργία και την απόδοση του ΕΚΑΒ στην Μακεδονία και την Θράκη;
2. Θεωρούν επαρκή την κάλυψη των κατοίκων και των χρηστών των οδικών αξόνων από πλευράς άμεσης και επί τόπου ιατρικής φροντίδας και πρωτογενούς και δευτερογενούς διακομιδής από και προς τους χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας;
3. Ποια είναι η δυναμικότητα του ΕΚΑΒ στην Μακεδονία και την Θράκη:
3.1. Σε ειδικά οχήματα διακομιδής και άμεσης παρέμβασης (ασθενοφόρα, δίκυκλα);
3.2. Σε προσωπικό (οδηγούς, τραυματιοφορείς, διασώστες, ιατρούς κλπ)
4. Ποια είναι η δυναμικότητα κάθε νοσοκομειακής μονάδας και Κέντρου Υγείας στην Μακεδονία και την Θράκη:
4.1. Σε ειδικά οχήματα διακομιδής και άμεσης παρέμβασης (ασθενοφόρα, δίκυκλα);
4.2. Σε προσωπικό (οδηγούς, τραυματιοφορείς, διασώστες, ιατρούς κλπ)
5. Ποιες είναι κατά την αξιολόγησή τους οι ανάγκες σε τροχαίο υλικό και προσωπικό άμεσης βοήθειας και διακομιδής προκειμένου να καλύπτονται επαρκώς οι ανάγκες των κατοίκων και των διερχομένων από την Μακεδονία και την Θράκη;
6. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν άμεσα για να επιτευχθεί η κάλυψη αυτή, ώστε να παύσει η ταλαιπωρία και η οικονομική αιμορραγία των πολιτών;
7. Πώς αξιοποιήθηκε το πόρισμα του ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) για την υπόθεση;
8. Για ποιους λόγους ο ελεγκτής που το συνέταξε βρέθηκε εκτός ΣΕΥΥΠ;
9. Σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια ασθενοφόρων;
10. Πότε και πώς θα ολοκληρωθεί η προμήθεια αυτή με όρους διαφάνειας και προστασίας του δημοσίου χρήματος;
11. Θα αναζητηθούν ευθύνες για την έως τώρα σκανδαλώδη εξέλιξη του διαγωνισμού αυτού;
12. Ποιο τελικά θα είναι το συνολικό κόστος της προμήθειας;
Β. Καλούνται οι συναρμόδιοι κ. Υπουργοί να καταθέσουν κάθε έγγραφο που στηρίζει τις απαντήσεις τους στα ως άνω ερωτήματα και ιδίως
1. Αναλυτικό πίνακα ο οποίος να εμφανίζει ανά νομό και ανά μονάδα παροχής υγειονομικών υπηρεσιών της Μακεδονίας και της Θράκης
1.1. Τα υφιστάμενα ασθενοφόρα και το επίπεδο εξοπλισμού τους
1.2. Το προσωπικό που τα λειτουργεί (οδηγοί, διασώστες κλπ)
2. Αναλυτικό πίνακα ο οποίος να εμφανίζει την δυναμικότητα του ΕΚΑΒ στην περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης και συγκεκριμένα
2.1. Το προσωπικό βάσης (γιατροί, τηλεφωνητές κλπ)
2.2. Τα υφιστάμενα ασθενοφόρα και το επίπεδο εξοπλισμού τους, καθώς και τυχόν άλλο τροχαίο υλικό, όπως δίκυκλα.
2.3. Το προσωπικό που τα λειτουργεί (οδηγοί, διασώστες, συνοδοί γιατροί κλπ)
3. Το πόρισμα του ελέγχου που διενεργήθηκε από ελεγκτή του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) για την υπόθεση
4. Έγγραφα που αφορούν στον διαγωνισμό για την προμήθεια ασθενοφόρων (τυχόν μελέτες σκοπιμότητας, προκηρύξεις, λοιπή αλληλογραφία).
Α. Ερωτώνται οι συναρμόδιοι κ. Υπουργοί:
1. Θεωρούν ικανοποιητική την λειτουργία και την απόδοση του ΕΚΑΒ στην Μακεδονία και την Θράκη;
2. Θεωρούν επαρκή την κάλυψη των κατοίκων και των χρηστών των οδικών αξόνων από πλευράς άμεσης και επί τόπου ιατρικής φροντίδας και πρωτογενούς και δευτερογενούς διακομιδής από και προς τους χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας;
3. Ποια είναι η δυναμικότητα του ΕΚΑΒ στην Μακεδονία και την Θράκη:
3.1. Σε ειδικά οχήματα διακομιδής και άμεσης παρέμβασης (ασθενοφόρα, δίκυκλα);
3.2. Σε προσωπικό (οδηγούς, τραυματιοφορείς, διασώστες, ιατρούς κλπ)
4. Ποια είναι η δυναμικότητα κάθε νοσοκομειακής μονάδας και Κέντρου Υγείας στην Μακεδονία και την Θράκη:
4.1. Σε ειδικά οχήματα διακομιδής και άμεσης παρέμβασης (ασθενοφόρα, δίκυκλα);
4.2. Σε προσωπικό (οδηγούς, τραυματιοφορείς, διασώστες, ιατρούς κλπ)
5. Ποιες είναι κατά την αξιολόγησή τους οι ανάγκες σε τροχαίο υλικό και προσωπικό άμεσης βοήθειας και διακομιδής προκειμένου να καλύπτονται επαρκώς οι ανάγκες των κατοίκων και των διερχομένων από την Μακεδονία και την Θράκη;
6. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν άμεσα για να επιτευχθεί η κάλυψη αυτή, ώστε να παύσει η ταλαιπωρία και η οικονομική αιμορραγία των πολιτών;
7. Πώς αξιοποιήθηκε το πόρισμα του ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) για την υπόθεση;
8. Για ποιους λόγους ο ελεγκτής που το συνέταξε βρέθηκε εκτός ΣΕΥΥΠ;
9. Σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια ασθενοφόρων;
10. Πότε και πώς θα ολοκληρωθεί η προμήθεια αυτή με όρους διαφάνειας και προστασίας του δημοσίου χρήματος;
11. Θα αναζητηθούν ευθύνες για την έως τώρα σκανδαλώδη εξέλιξη του διαγωνισμού αυτού;
12. Ποιο τελικά θα είναι το συνολικό κόστος της προμήθειας;
Β. Καλούνται οι συναρμόδιοι κ. Υπουργοί να καταθέσουν κάθε έγγραφο που στηρίζει τις απαντήσεις τους στα ως άνω ερωτήματα και ιδίως
1. Αναλυτικό πίνακα ο οποίος να εμφανίζει ανά νομό και ανά μονάδα παροχής υγειονομικών υπηρεσιών της Μακεδονίας και της Θράκης
1.1. Τα υφιστάμενα ασθενοφόρα και το επίπεδο εξοπλισμού τους
1.2. Το προσωπικό που τα λειτουργεί (οδηγοί, διασώστες κλπ)
2. Αναλυτικό πίνακα ο οποίος να εμφανίζει την δυναμικότητα του ΕΚΑΒ στην περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης και συγκεκριμένα
2.1. Το προσωπικό βάσης (γιατροί, τηλεφωνητές κλπ)
2.2. Τα υφιστάμενα ασθενοφόρα και το επίπεδο εξοπλισμού τους, καθώς και τυχόν άλλο τροχαίο υλικό, όπως δίκυκλα.
2.3. Το προσωπικό που τα λειτουργεί (οδηγοί, διασώστες, συνοδοί γιατροί κλπ)
3. Το πόρισμα του ελέγχου που διενεργήθηκε από ελεγκτή του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) για την υπόθεση
4. Έγγραφα που αφορούν στον διαγωνισμό για την προμήθεια ασθενοφόρων (τυχόν μελέτες σκοπιμότητας, προκηρύξεις, λοιπή αλληλογραφία).
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ
ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ
Κύριε Μάρκο Μπόλαρη, όσο με αφορά, θα σας πω ότι σας ευχαριστώ πολύ και μια φράση που μου είπε συγγενής ασθενούς:
ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΕΘΟΥΝ ΤΑ ΠΕΘΑΜΕΝΑ ΣΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου